Evening

Jag har precis tänt på ljusen som fyller hela rummet med en varm doft av Mango/Vanilj.
På bordet brevid mig har jag lagt upp några lussebullar på ett fat och denna gång kokat lite hallonte, smaken får mig att blicka tillbaka aningen efter sommaren som så fort försvann. Tiden går fort, även när man inte har roligt minsann.

Utanför är det mörkt och kallt, himlen är sådär dystert svart och hänger lågt över våra tak ikväll. Kanske blir det regn, eller också hör Gud min bön om att snö skall falla. I vilket fall som helst så sitter julkänslan/stämningen redan som smäck i hela kroppen på mig, tur de.

Idag försov jag mig, jag missade första lektionen och kom lagom till lunch. Jag måste skärpa mig, ta tag i det här innan de är försent. Det är endast en vecka kvar till jullovet, och det känns som om jag har tusentals olika saker att göra innan dess. Vet bara inte riktigt var jag skall börja, vilket verkar vara det svåraste problemet. Sjukt.

Nu skall jag njuta av tiden i min ensamhet, det gäller att ta vara på de minuterna också faktiskt!

Sleep tight.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback