♥ Surt



Har precis lyckats stiga upp ur sängen efter att ha vaknat i panik.
För det första så har jag glömt att ta mina P- piller på tre dagar, och för det andra drömde jag om surkärringen på jobbet igår. Nåja, det ena viktigare än det andra.

I fredags vid 22- tiden var jag påväg hem från jobbet, såklart hade jag bråttom till bussen och tog den korta vägen. Som dem flesta vet måste man passera ett lite mindre skogsparti bakom Mio- möbler för att komma fram. Det tog mig cirka 5 minuter att irra runt i mörkret och knappt fatta vart jag var, förens jag såklart stod på öronen. En djup vattenpöl med hundra ton lera och hinnor av is skar igenom kläderna på mig, och jag blev pissblöt. Outfiten bestod den kvällen bland annat av stövlar, strumpbyxor och kavaj. Allt blev förstört, genomsurt och dränkt i illaluktande gyttja. Jag ringde taxi och visste inte om jag skulle skratta eller gråta, de hämtade mig och tillät trotts deras regler att låta mig åka med endå. Ack, vilken dyr kväll det blev! Plånboken blev tom, och jag blev dessutom några klädesplagg fattigare den här kvällen.

Stämningen idag är bitter, då det absolut sista höstlovet någonsin håller på att avslutas. Det är inte långt kvar nu .. 12 år bakom skolbänken håller på att avslutas. Jag kan knappt förstå det själv.

Nu är det dags att göra något åt min mage som skriker av hunger.
Frukost ?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback