♥ Skakad



Antar att det är bra många fler som är lika skakad som mig av tragedin i Finland. Elva personer är nu brutalt mördade av deras egna klasskompis som sköt ihäl dem idag under skoltid, i Kauhuajoki.
Jag finner inga ord, jag blir bara så ledsen, frustrerad och äcklad av denne man som är skyldig till allt detta. Ingen tvekan om saken vad man borde göra med honom! I vanliga fall är jag emot dödsstraff, men i detta fall har jag faktiskt ändrat min åsikt. Så många som miste sitt liv, oförlåtligt och en stor sorg! Tusen tankar till er anhöriga.

Hela min släkt bor i Kauhajoki.

Det blev inget svenskaprov för min del idag, till min stora förvåning hade vi halv studiedag och fick sluta redan före elva på förmiddagen.  Drog såklart direkt ned på stan för att göra en liten intervju med hotell statt, besöka banken och boka klipptid. Hittade mig även en roströd tröja på Åhlens som jag lade undan tills på torsdag.

Nu är jag hemma, har vart ute nästintill hela dagen och bara njutit av det fina vädret. Äppelträdet på tomten hade växt till sig rejält mycket, så jag passade på att göra något gott av det, plockade ett par stycken och gjorde hela fyra smaskiga äppelpajer. Mumma! Kanske finns det tid till att göra marmelad imorgon, trotts att jag avskyr det.
Varför inte liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback