Drömmar

Studiebesöket på Mälardalens högskola idag satte ordentligt med snurr i huvudet på mig, gymnasietiden börjar sakta men säkert ta slut och jag har fortfarande inga mål satta längre fram i livet.


Det var precis likadant när högstadiet tog slut och det var dags att välja program/utbildning på gymnasiet. Jag var bara 16 år, förmodligen fortfarande vilsen, osäker och förvirrad vilket tydligt framgår idag.

Jag valde fel program, jag följde inte mitt hjärta, utan gjorde det hjärnan sade åt mig, det som lät enklast och kanske smartast. Just då. Handel & administrationsprogrammet var ju trotts allt yrkesförberedande, jobb väntade direkt efter de där tre åren på gymnasiet som skulle gå så fort. Strålande!


Men vad hände egentligen med  drömmarna om att bli psykolog?
Jag tänker inte ge upp, jag kan jag med, minsann.


Nåväl, inhandlade mig tre par skor inom loppet av 10 minuter idag. Ett par svarta sneakers och ett par vita. De bruna sommarskorna följde även med hem. Jag är nöjd, mer än nöjd!


Dags att släcka lampan, för i sängen ligger jag ju redan.
Behöver några timmars sömn inför morgondagen, då körkortsteorin sätter igång.


Förbjudna tankar,  jag önskar du vore här hos mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback