Flyktingar



En vän till mig berättade igår om en lasbil som stoppats under eftermiddagen av polisen här i lilla Eskilstuna. Fråga mig inte varför, men de hade undersökt lasten och funnit en massa flyktingar!

Jag är inte rasist för fem öre, men detta upprör mig något så fruktansvärt! Tas de på bar gärning, skickas de fortare än kvickt tillbaks till deras hemland- där de förmodligen lever i en mardröm. Personen, som lovat dem ett lyckligt liv här i sverige under falsk identitet åker in bakom lås och bom.

Vi i Sverige behöver växa, och bli starkare- vilket vi ständigt gör med alla dess olika bakrunder och kulturer. Men det finns faktiskt en gräns, och dessutom något som heter asyl. Godkännes denna finns inget att oroa sig för!

Så oavsett hur grymt och elakt detta än låter, tycker jag att det är rätt att skicka tillbaka anonyma människor som trillar in i vårt land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback