Sjung om studenten!

Så tankspridd som jag är nu, har jag nog aldrig vart i hela mitt liv. Minns fortfarande stunder då vi alla satt samlade i en ring på golvet, lekte visk- leken och kurragömma. Dagarna då vi hade fruktstund och målade gipsfigurer, eller de där dö- fåniga fnittret man hade när killarna frågade chans på en. Lekis. Förskola. Mellanstadiet. Upp i högstadiet & sedan gymnasiet. Hur kan allt ha gått så fort? 
 
Nu är det inte många timmar kvar förens det smäller! Jag tar studenten. Tyvärr presterade jag otroligt dåligt under hela mitt sista år, och går nu ut med 3 underkänt i betyg. Komvux nästa? Jag mår dåligt av bara tanken, så lämnar det för en stund. Imorgon kommer jag vara glad oavsett, oavsett all osäkerhet på resterande ting i mitt liv. Jag ska dansa mig igenom hela dagen och se morgonen därpå som ett nytt steg in i det nya. Allt kommer att förändras, och jag kommer få kämpa mer än någonsin för att få det hela att hålla. För att vinna, måste man ibland förlora.

Nåväl, dagen har vart hektisk. Sprungit på stan och inhandlat det sista inför morgondagen, ytterligare lite hår- produkter och dessutom blommor till håret. Jag lämnade tillbaka de äckligt snygga skorna jag köpte igår, behövde pengarna helt enkelt. Livet suger ibland. Nej, klockan 6 blir det uppstigning imorgon. Icke någon champangefrukost för min del, men det ersätts med annat här hemma istället. Hoppas på det bästa! Sedan blir det full "håll i gång" dagen och kvällen ut. Jag är spänd och förväntansfull. Och jag är relativt säker .. säker på att det här kommer bli den bästa dagen i mitt liv. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

studenten:)<33



elity.blogg.se

2009-06-06 @ 01:18:09
URL: http://elity.blogg.se/
Postat av: Malin

jag kan garantera dig att studenten kommer bli den bästa dagen i ditt liv, eller åtminstone en av dom! strunta i de underkända betygen, det går att fixa till i efterhand! var stolt! :)



STORT GRATTIS, FRÖKEN! :)

2009-06-06 @ 10:44:01
URL: http://lovdahl.blogg.se/
Postat av: johan

Grattis stumpan! hoppas du får en FANTASTISK dag. Det är du verkligen värd! TA det lugnt nu ikväll bara!=)

Maito/ Johan

2009-06-06 @ 19:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback